Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Featured Post

Πάμε Μουσείο;

Διαχωρισμός των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων

 


 

Καλησπέρα σε όλες και όλους.


Πρόσφατα ήρθε στην αντίληψή μας το έγγραφο που στάλθηκε από την Ένωση Γονέων προς το 1ο Δημοτικό Σχολείο (βρίσκεται στην πλατεία Αγ. Γεωργίου) με το οποίο η Ένωση Γονέων ζητούσε να ενημερωθεί  για τον περιορισμό του προαυλισμού των παιδιών κατά την διάρκεια των διαλειμμάτων.


  • Το κείμενο της επιστολής της Ένωσης Γονέων παρακάτω:


Αγαπητή Κυρία Διευθύντρια, έχουμε ενημερωθεί απο γονείς για τον περιορισμό του προαυλισμού των παιδιών κατα την διάρκεια των διαλλειμάτων. Θα θέλαμε να μας ενημερώσετε σχετικά με τους λόγους που σας οδήγησαν σε αυτή την απόφαση, οι οποια θεωρουμε πως δεν βοηθάει στην ομαλή παιδαγωγικη διαδικασια. Σας ενημερώνω πως η 'Ένωσή μας, έχει δώσει και συνεχίζει να δίνει μεγάλο αγώνα για την άρση του μέτρου συγχωνεύσεων των τάξεων και δυσκολευόμαστε να καταλάβουμε τον συνεχιζόμενο από εσάς περιορισμό του προαυλισμού των παιδιών. ]


  • Η απάντηση της Διευθύντριας του 1ου Δημοτικού Σχολείου κας. Βάου Χρυσούλας ήταν η εξής: 


Σε απάντηση της επιστολής σας ,σας ενημερώνω πως η αρμοδιότητα για την οργάνωση της επιτήρησης των μαθητών καθ΄ όλην τη διάρκεια της  ημέρας ,όπως και στο διάλειμμα είναι απκλειστική  αρμοδιότητα του Συλλόγου Διδασκόντων του κάθε  Σχολείου.

Η οργάνωση  της εφημερίας  αφορά  στη μέριμνα για την προστασία και τη σωματική  ακεραιότητα των μαθητών, τον έλεγχο καθαριότητας των σχολικών χώρων και οτιδήποτε έχει σχέση με την υγιεινή και την ασφάλεια των μαθητών (παρ. 1, άρθρο 12, ΠΔ 79/2017, ΦΕΚ 109Α)

Ο Σύλλογος Διδασκόντων , λαμβάνοντας υπόψη α) τη κείμενη νομοθεσία (άρθρα 12 και 18Β του ΠΔ 79/2017 (Α΄109) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και στην παράγραφο 18 του άρθρου 36 της με αριθμ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 (Β’ 1340) Υ.Α..),β)τη διαμόρφωση  του σχολικού χώρου ,γ) τον αριθμό των μαθητών καθώς και δ) τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες μαθητών ,   αποφασίζει τον τρόπο οργάνωσης της εφημερίας , συντάσσει πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων και αποστέλει σχετικό έντυπο στη Διεύθυνση Π.Ε. Πειραία ,η οποία είναι και η εποπτεύουσα αρχή στην οποία οι σχολικές μονάδες αναφερόμαστε .

Επιπλέον διαπιστώνω πως ο Σύλλογος Γονέων του Σχολείου μας δεν ήταν ο φορέας που σας άνέφερε το θέμα για το οποίο ζητείτε διευκρινίσεις ,και  στον οποίο ως μέλος σας  θα έπρεπε να απευθυνθείτε σχετικά .



Σαν γονείς πρώτα και πολίτες μιας χώρας που θέλει να πάει μπροστά (αλλά παλεύει ακόμα για τα αυτονόητα), αλλά και σαν μέλη του Δ.Σ. Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 5ου Δημοτικού Σχολείου, θέλουμε να εκφράσουμε την πλήρη, ανιδιοτελή και αμέριστη συμπαράσταση στους γονείς του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κορυδαλλού ώστε να αρθεί το μέτρο περιορισμού των παιδιών κατά το διάλειμμα.


 Δηλαδή, για να γίνει πιο κατανοητό, τα παιδιά στο διάλειμμα βγαίνουν στον προαύλιο χώρο μέσα σε αυστηρά όρια ανά τμήμα (με την ονομασία “κουτάκια”)  και με πολλούς περιορισμούς όσον αφορά το παιχνίδι (πόσο ελεύθερα να παίξει άραγε ένα παιδί κλεισμένο σε “κουτάκι”;).



θα θέλαμε, παρ’ όλα αυτά, να τονίσουμε και τα εξής:


Μετά την άρση των μέτρων για τον COVID-19 στα σχολεία, δεν υπάρχει πλέον υποχρέωση για διαχωρισμό των μαθητών ανά τάξη κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων. Η κανονικότητα έχει επανέλθει, και οι κανόνες που ίσχυαν κατά την πανδημία, όπως ο περιορισμός του συνωστισμού και ο διαχωρισμός των τάξεων, έχουν καταργηθεί και συγκεκριμένα: 


  • με την Υπ. Απόφαση 63314/ΓΔ4/2020 - ΦΕΚ Β 2026/27.05.2020  καθορίζεται για την επαναλειτουργία των σχολείων μετά την πρώτη καραντίνα, ο διαχωρισμός των μαθητών στο διάλειμμα, για την αποφυγή συγχρωτισμού. 

  • με το ΦΕΚ 2019/30-3-2023 γίνεται άρση του παραπάνω και 

  • με τη νέα οδηγία για το 2024-25 https://edu.klimaka.gr/sxoleia/dimotiko/374-kanonismos-leiturgias-scholeiwn-prwtovathmias-ekpaidevshs δεν αναφέρεται τίποτα για διαχωρισμό μαθητών στα διαλείμματα, αλλά ορίζει ρητά οτιδήποτε  αφορά τις εφημερίες,  ο Σύλλογος Διδασκόντων παίρνει απόφαση ΜΟΝΟ για να οργανώσει τον καταμερισμό εργασιών στα μέλη του, βάση κάποιων παραμέτρων. ΜΟΝΟ στα μέλη του, όχι στους μαθητές.

Πηγαίνοντας όμως στην ουσία της απάντησης που δόθηκε από την κ. Δ/ντρια, αυτή απαντά κυρίως στη διαδικαστική πτυχή της εφημερίας και της επιτήρησης των μαθητών, δηλαδή ποιος/ποιά είναι υπεύθυνος/η και με ποια κριτήρια αποφασίζεται η οργάνωση της επιτήρησης. 

Αναφέρει ότι η αρμοδιότητα ανήκει στον Σύλλογο Διδασκόντων, ο οποίος λαμβάνει υπόψη διάφορους παράγοντες για την οργάνωση της εφημερίας αλλά βάσει των ισχυόντων κανονισμών για το 2024-25 δεν αναφέρεται πουθενά ο διαχωρισμός των μαθητών ανά τάξη.


 Η απάντηση εστιάζει κυρίως στην τυπική διαδικασία οργάνωσης και όχι στους συγκεκριμένους λόγους για τον περιορισμό του προαυλισμού.

Η Δ/ντρια κα. Βάου Χρυσούλα δεν απαντά άμεσα στο βασικό ερώτημα της Ένωσης αλλά και των γονιών, που είναι η αιτιολόγηση της συγκεκριμένης απόφασης για τον περιορισμό του προαυλισμού των παιδιών. 

Οι γονείς ζητούν μια εξήγηση για τον λόγο της εφαρμογής του συγκεκριμένου μέτρου, το οποίο θεωρούν ότι είναι επιζήμιο για την παιδαγωγική διαδικασία, ενώ η απάντηση εστιάζει κυρίως στην τυπική διαδικασία οργάνωσης και όχι στους συγκεκριμένους λόγους για τον περιορισμό του προαυλισμού.


Επιπρόσθετα, να υπενθυμίσουμε ότι ο διαχωρισμός των μαθητών ανά τάξη κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων μπορεί να δημιουργήσει αρκετά προβλήματα τόσο σε μαθητές όσο και σε εκπαιδευτικούς


Κάποια από τα βασικά ζητήματα είναι τα εξής:

  1. Περιορισμένη κοινωνικοποίηση: Οι μαθητές έχουν περιορισμένες ευκαιρίες να έρθουν σε επαφή με συμμαθητές από άλλες τάξεις. Αυτό μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, καθώς μειώνονται οι διαπροσωπικές αλληλεπιδράσεις με μαθητές διαφορετικών ηλικιών ή τάξεων.

  2. Ελλιπής εκτόνωση της ενέργειας των παιδιών: Κατά την ώρα του διαλείμματος, τα παιδιά εκτονώνουν την εσωτερικευμένη ενέργειά τους και το άγχος/πίεση από την ώρα του μαθήματος, δίνοντας τους έτσι τη δυνατότητα στην επόμενη διδακτική ώρα να συγκροτήσουν πιο ήρεμα την σκέψη τους και την προσοχή τους. Το κλείσιμό τους σε “κουτάκια” δεν βοηθάει καθόλου προς αυτή την κατευθυνση, μεταφέροντας όλη την συσσωρευμένη ενέργειά τους ξανά πίσω, στην αίθουσα διδασκαλίας. 

  3. Αίσθημα απομόνωσης: Ορισμένοι μαθητές μπορεί να νιώθουν απομονωμένοι αν είναι περιορισμένοι μόνο στις δικές τους τάξεις, ειδικά εάν έχουν φίλους σε άλλες τάξεις. Αυτό μπορεί να δημιουργήσει άγχος και δυσφορία.

  4. Διοικητικές προκλήσεις: Για τους εκπαιδευτικούς και το διοικητικό προσωπικό, ο διαχωρισμός απαιτεί επιπλέον οργάνωση και επίβλεψη, καθώς πρέπει να βεβαιωθούν ότι οι μαθητές παραμένουν στους καθορισμένους χώρους τους. Αυτό μπορεί να αυξήσει το άγχος και τη φόρτιση των εκπαιδευτικών και αυτό να μεταφερθεί εντός της τάξης.

  5. Περιορισμένη χρήση χώρων: Ο διαχωρισμός συχνά σημαίνει ότι χρειάζεται να γίνει καλύτερη κατανομή των προαυλίων και των άλλων κοινών χώρων, κάτι που μπορεί να είναι δύσκολο, ειδικά σε μικρά σχολεία με περιορισμένες εγκαταστάσεις. Ειδικότερα για το 1ο Δημοτικό Σχολείο, ο αύλειος χώρος του είναι σχεδόν 700 τ.μ., που σημαίνει ότι είναι αρκετά μεγάλος και η καλύτερη κατανομή δεν υφίσταται ως δικαιολογία.

  6. Αίσθηση αδικίας: Εάν οι μαθητές αισθάνονται ότι η τάξη τους έχει λιγότερα προνόμια σε σχέση με άλλες τάξεις, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε δυσαρέσκεια και αντίδραση.

Μπορούμε να αναφέρουμε δεκάδες ακόμα λόγους που το διάλειμμα είναι σημαντικό για την εκπαιδευτική διαδικασία και δεν πρέπει επ’ ουδενί να δημιουργούνται διαχωρισμοι. Επίσης θα ζητούσαμε από την κα. Δ/ντρια Βάου Χρυσούλα να ρίξει μια ματιά, όχι στα γραφόμενα μας αλλά στον σύνδεσμο (στο link το pdf)  του «2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για το εκπαιδευτικό παιχνίδι και η τέχνη στην εκπαιδευση και στον πολιτισμό»  και στην εργασία που υπάρχει εκεί με τίτλο  «Η αξία του του παιχνιδιού κατά τη διάρκεια του σχολικού διαλείμματος» και θα έβρισκε άλλους τόσους λόγους αλλά και κάτι πολύ σπουδαίο που γράφει προς το τέλος της εργασίας:

“Το παιχνίδι στο διάλειμμα είναι απαραίτητο να θεωρείται ως προσωπικός χρόνος του κάθε παιδιού και δεν θα πρέπει να γίνεται στέρησή του για ακαδημαϊκούς λόγους ή για τιμωρία.”



Ζητάμε, σαν γονείς του 5ου Δημοτικού Σχολείου Κορυδαλλού  και συμπαραστεκόμενοι στους γονείς του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κορυδαλλού, τα αυτονόητα

  • Να μην λειτουργήσει ξανά κανένας κανόνας διαχωρισμού των μαθητών με οποιονδήποτε τρόπο στο 1ο Δημοτικού Σχολείου Κορυδαλλού.

  • Τα διαλείμματα να επιστρέψουν στην προ-COVID εποχή και οι μαθητές/τριες να μπορούν να κάνουν το  διάλειμμά τους όλες και όλοι μαζί χωρίς διαχωρισμούς!


    Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 5ου Δημοτικού Σχολείου Κορυδαλλού


Σχόλια

Popular

🌟 Πάμε γήπεδο! 🌟

   📣 *ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ*📣 🌟 Πάμε γήπεδο!  🌟 🏀 Έχουμε νέα για μια απίθανη εκδήλωση! 🏀 Το Σχολείο μας μέσω του Συλλόγου, συμμετέχει στη δράση "Ο Κορυδαλλός πάει γήπεδο" με υπεύθυνη για το Δράση την κα. Νικόλ Ζαχαρέα και την κα. Χριστίνα Τσιλιγκίρη , πρόεδρο του ΣΕΦ.  Ένα ΜΕΓΑΛΟ ευχαριστώ στις 2 υπέροχες κυρίες για τις προσκλήσεις! 🙌 Θα πάμε λοιπόν να χαρούμε έναν αξέχαστο αγώνα μπάσκετ: 🤩 🏀 * Ολυμπιακός - Γ.Σ. Αμαρουσίου * 📅 Ήμερομηνία : Κυριακή 11/2 🕣 Ώρα : 20:30 📍 Τοποθεσία : Σ.Ε.Φ * Δήλωση Συμμετοχής * Όσοι γονείς ενδιαφέρεστε, παρακαλούμε να δηλώσετε συμμετοχή μέχρι την Πέμπτη στις 11:00 π.μ. στο mail του συλλόγου sg5dsk[at]gmail.com ή μέσω Facebook Messenger ή μέσω Viber με προσωπικό μήνυμα στους διαχειριστές (swipe αριστερά και ταπ επάνω στον διαχειριστή) ή από τη φόρμα επικοινωνίας του site στο οποίο βρίσκεστε. 📝 Απαραίτητα στοιχεία :     👤 Όνομα     🧔 Επίθετο     ☎️ Τηλέφωνο επικοινωνίας     🔢 ΑΜΚΑ ‼️ Σημείωση: Τα στοιχεία αφορούν τόσο τα παιδιά όσο κ

Το 5ο πήγε γήπεδο! (video&φωτογραφίες από τη δράση)

 

📕Εγγραφές στη Α' Τάξη για το σχολ. έτος 2024 - 2025

   
Από τα όμορφα παζάρια μας της Galerita. Όλοι πήραν από κάτι!
Τα πραγματικά μας καθημερινά "εργαλεία", η καθημερινή μας "ταλαιπωρία"!!!
Παρουσιάσεις, εκδηλώσεις όλοι εκεί!
Ο διάδρομος απογείωσης βάφεται κίτρινος με σχέδια που ζαλίζουν!
Χαρά και χορός!